Megújul és bővül a HÉV-hálózat, emellett 54 korszerű szerelvény is érkezik 2025-ig – jelentette be a HÉV-beruházásokat ismertető szerdai sajtótájékoztatóján a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős államtitkára.
Fürjes Balázs közölte, hogy a fejlesztés keretében a csepeli és a ráckevei HÉV-et a föld alatt meghosszabbítják a Kálvin térig, hogy összekapcsolódhasson a hármas és a négyes metróval. A mélyvezetésű szakasz a Soroksári út alá kerül, a HÉV ezért nem fogja többé elvágni a Dunától a Nemzeti Színházat, a Művészetek Palotáját, és a környező városrészeket. A hosszútávú cél az északi és déli HÉV-vonalak összekötése egy Duna alatti alagúttal, ez lesz az ötös metró – tette hozzá.
A HÉV-pályákkal és a megállókkal együtt az irányítási és az utastájékoztatási rendszer is megújul, valamint kapcsolódási pontok létesülnek a vasúti közlekedéssel 2027-ig. Az új HÉV-szerelvények beszerzési felhívása még idén megjelenik.
A főpolgármester már össze is mosta a két beruházást, a régi forgatókönyv szerint tehát lassan le is telepedhetnek a Városliget egykori sátorlakói Rákosrendezőn.
Hogy Karácsony Gergely élhet-e az elővásárlási jogával, azt majd kijogászkodják a jogászok. De hogy értelme nem lenne, az egészen bizonyos. Kohán Mátyás írása.
A Magyar Rendőrség Facebook-oldalán azt írta, amennyiben a későbbiekben érkezik valamely intézménytől bejelentés, a szükséges intézkedéseket haladéktalanul megteszik.
A brit sajtó szerint nem csoda, hogy a magyar játékos gólt szerzett a hétvégi meccsen, ahol azt is bizonyította, hogy hihetetlen technikával tud passzolni.
p
0
0
0
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 60 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
12345
2020. szeptember 10. 14:36
Szerintem ez egy félreértés hogy 5 év múlva a Kálvinig fog menni a hév. A szerelvényeket tervezig addig lecserélni, kétlem, hogy az alagut 5 év alatt megépíthető lenne.
Teljesen téves a címadás, szó nincs 2025-s befejezésről. Ez megint valami újságírói félreértelmezés, clickbait címadás.
Ami 2025-ig megtörténik, az új HÉV szerelvények beérkezése.
A kálvin térig bevezetésről : Idén kiirták a tervpályázatot, amit azt hiszem meg is nyert egy társaság. Erre az első ütemre 7-10 évet mondott Vitézi februárban:
https://hvg.hu/gazdasag/20200201_Vitezy_szerint_710_ev_mulva_lehet_M5os_metro_Budapesten.